World of Padman

World of Padman to sieciowy shooter, który rozpoczął swój zywot w 2004 roku jako modyfikacja do gry Quake III Arena zatytułowany PadMod. Gdy kod źródłowy Quake III został udostępniony z darmo gra stała się samodzielna. Oczywiście silnik gry usprawniono na tyle by nie odbiegał dzisiejszym standardom. Pomysł na grę powstał na podstawie komiksu Padman z czasopisma PlayStation Games stworzonego przez Andreasa „ENTE” Endresa, który stworzył wiele map, które zawarto w grze.

Jako, że World of Padman zaczynał jako mod do Quake II Arena to rozgrywka jest bardzo podobna do tej w oryginale. Możliwa jest gra przez sieć jak i w pojedynkę dzięki wsparciu dla botów. Gracze mogą również możliwość nagrywania filmów w takcie rozgrywki. Gra oferuje wsparcie dla modyfikacji. To co głównie odróżnia World of Padman od oryginału to podejście do poziomu zdrowia. Na mapach nie zobaczymy apteczek, zamiast tego gracze uzupełniają poziom zdrowia w specjalnie do tego przeznaczonych miejscach lub używają zdolności „revival” kiedy giną.

Oprócz popularnych trybów rozgrywki takich jak Tournament, Free For All i Team Deathmatch World of Padman oferuje kilka nietypowych: Spray your Color ( należy namalować swoje logo na ścianach), Big Balloon (podobny do trybu Domination z Unreal Tournament) oraz Last Pad Standing.

  • Strona gry: www.worldofpadman.com
  • Platformy: Windows, Linux
  • Wymagania: Procesor 1 GHz, 512MB RAM, 600MB miejsca na dysku twardym, karta graficzna z 128MB pamięci i wsparciem dla OpenGL