Warzone 2100

Warzone 2100 to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez Pumpkin Studios i wydana przez Eidos Interactive w 1999 roku. 6 Grudnia 2004 roku kod źródłowy został udostępniony na zasadach open source. Od tego czasu gra rozwijana jest przez fanów, którzy przenieśli ją na takie platformy jak Linux i MacOS X.

Warzone 2100

Jeśli chodzi o fabułę to akcja rozgrywa się pod koniec XXI wieku, kiedy to cywilizacja, jaką znamy została zmieciona z powierzchni ziemi przy okazji ataków atomowych. Większość ocalałych skupiła się w małych grupkach walczących o przetrwanie. Jedna z tych grup, która określa siebie, jako „The Project” chce odbudować cywilizację za pomocą technologii sprzed wojny.

Grafika jest w pełnym 3D z kamerą, którą można dowolnie sterować. Jest to jedna z pierwszych gier z tego gatunku oferujących taką szatę graficzną. Każdy poziom ma limit czasowy co sprawia, że tempo rozgrywki jest szybkie. Warzone 2100 oferuje nieco inne podejście do surowców niż inne gry z tego gatunku. Gracze wydobywają olej, który rozmieszczony jest na mapie w skąpych ilościach. Zajęcie złoża daje nam stały przypływ niewielkich ilości pieniądza. Limit czasowy i niewielka ilość gotówki sprawia, że nie jesteśmy w stanie budować wielkich armii.

Jednostki można modyfikować i zdobywają one doświadczenie w czasie gry. Rozgrywka skupia się na wykorzystaniu radarów by wykryć wrogie jednostki i skoordynować atak. Czujniki anty-artyleryjskie wykrywają wrogą artylerię wyczuwając tor lotu pocisków, co pozwala na zaatakowanie ich. Artyleria odgrywa dość istotną rolę w grze. Chociaż można produkować wiele jednostek walczących w zwarciu to bez artylerii niemal niemożliwe jest zdobycie bazy przeciwnika. Gracze mogą badać nowe technologie, które przekładają się na wydajność jednostek w boju.

  • Strona gry: wz2100.net
  • Platformy: Windows 2000 (lub nowszy), Mac OS X 10.4 (lub nowszy), Lunux, BSD
  • Wymagania: Procesor 1 GHz, 100 MB RAM, karta wpierająca OpenGL z 64 MB pamięci