Twórcy Battlefield Play4Free opisują system klas postaci

Battlefield Play4Free

Colin Clarke, projektant gier ze studia EA Easy, który obecnie pracuje nad grą Battlefield Play4Free, opisał na oficjalnym blogu jak będzie działać system modyfikacji klas postaci. Zamiast wybierać czy będziemy grać jako Recon, Medic, Assault lub Engineer każdy gracz będzie miał dostępne dwa drzewka rozwoju. Jedno będzie pełne zdolności pozwalających na zwiększenie mocy posiadanego wyposażenia a drugie będzie odpowiadać za umiejętności bojowe.

Oznacza to, że gracz, który odnajduje się w grze, jako snajper będzie stawiał w drzewku wyposażenia na umiejętności związane z celowaniem z dużej odległości. Natomiast inwestowanie w drzewku umiejętności bojowych pozwoli mu na zwiedzanie pola walki, odnajdywanie i oskrzydlanie przeciwników. Oba sposoby mają się sprawdzać w trakcie rozgrywki. Wybór klasy Inżyniera nie będzie oznaczał, że będziemy mogli grać tylko w jednym stylu.

Jak sama nazwa wskazuje rozgrywka w Battlefield Play4Free będzie darmowa a gra utrzymywać się będzie z mikrotransakcji. Gra obecnie jest w fazie zamkniętych beta testów, choć EA ciągle przyjmuje zgłoszenia.