The Elder Scrolls II: Daggerfall
The Elder Scrolls II: Daggerfall to jak sam tytuł wskazuje druga odsłona serii The Elder Scrolls wydana w 1996 roku. Podobnie jak w pozostałych odsłonach serii tak i w Dagerfall nie jesteśmy ograniczeni do głównego wątku fabularnego i możemy dowolnie zwiedzać świat Tamriel. Bethesda twierdzi, że jest on dwukrotnie większy od powierzchni Wielkiej Brytanii. Zajmuje 15000 miast i miasteczek, wiosek i lochów. O wiele więcej niż w Morrowindzie. Podobnie jak w The Elder Scrolls: Arena teren generowany jest jednak losowo.
Oferuje ona o wiele więcej możliwości od Areny. Możemy tworzyć zaklęcia w gildiach. Gracze mogą tworzyć własne zaklęcia z różnymi efektami. Innymi nowościami jest możliwość kupienia sobie domu i statków, szeroki wachlarz ubrania i wyposażenia, dynamiczny system relacji pomiędzy królestwami oraz możliwość zostania wampirem, wilkołakiem czy też taką dziwnym stworzeniem jak połączenie wilkołaka i dzika.
Daggerfall to bretońskie miasto w High Rock. Jesteśmy tam wysłani na osobista prośbę Impperatora. Mamy zrobić dla niego dwie rzeczy: uwolnić ducha króla Lysandusa z ziemskich kajdanków, oraz dowiedzieć się co się stało z listem od Imperatora do szpiega na dworze Daggerfall. Nasze poczynania będą prowadzić do jednego z sześciu zakończeń.
The Elder Scrolls II: Daggerfall został udostępniony za darmo w 2009 roku. Gra nie jest jednak przystosowana do działania na nowych systemach operacyjnych. Dlatego też należy ją uruchamiać za pomocą emulatora MS DOS, takiego jak na przykład DOSBox.
- Strona gry: www.elderscrolls.com/daggerfall
- Platformy: MS DOS
- Wymagania: Pentium 90 MHz, 32 MB RAM, 200 MB wolnego miejsca na dysku twardym