Technologia stojąca za Rayman Origins będzie dostępna za darmo?
Michel Ancel, chce by UbiArt, technologia stojąca za nieźle prezentującą sie grą Rayman Origins była dostępna za darmo dla każdego. Serwis Develop donosi, że Ancel chce sprawić by UbiArt Framework stało się dostępne na licencji open-source. „UbiArt zostało stworzone po to by się nim dzielić” – powiedział.
“Nie będzie to przypominać innych technologii, które są często trudno dostępne” – powiedział Ancel. „Gdyby ludzie, którzy wynaleźli pędzel zatrzymali to dla siebie wtedy sztuka byłaby w kiepskim stanie. Więc, tak, chcę by UbiArt było open source, chcę się nim dzielić i by ewoluowało.”
Ancel porównuje to do grafików Disneya, którzy są “zadowoleni z tego jak inni graficy rozwijają ich styl. Całe medium wyewoluowało na podstawie dzielenia się pomysłami. Ale w grach zamykamy je w pudełku i trzymamy innych z daleka”. Zasugerował też, że dzielenie się może pomóc wzmocnić niezależnych deweloperów.
Nie wiadomo na jakich zasadach będzie udostępnione UbiArt. Ta decyzja zależy od szefostwa Ubisoftu. Ancel wyraża zatem jedynie swoją wolę, która nie jest wiążąca. Uważa jednak, ze technologia stanie się darmowa, gdy trafi do większej ilości odbiorców.