Red Alert: A Path Beyond - sieciowy shooter czerpiący z pierwszego Red Alert
Red Alert: A Path Beyond to stworzony przez fanów sieciowy shooter z widokiem z pierwszej/trzeciej osoby, którzy przenosi nas w świat pierwszej odsłony serii Command & Conquer: Red Alert. Do dyspozycji dostajemy większość jednostek z gry oraz dwóch dodatków – Counterstrike i The Aftermath. Nazwa gry wzięła się od jednej z bardziej popularnych map w trybie multiplayer w Red Alert.
Grą rozpoczęła żywot jako modyfikacja gry C&C Renegade. Teraz dostępna jest jako samodzielna produkcja nie wymagająca posiadania kopii gry. Nie oferuje ona jedną na dzień dzisiejszy kampanii dla pojedynczego gracza. Ma ina zostać dodana w kolejnych wersjach gry. Podobnie jak w grach z serii Red Alert gracze mogą stanąć po stronie Aliantów lub Sowietów. Każda drużyna rozpoczyna rozgrywkę z bazą i muszą kupować pojazdy i zaawansowane klasy postaci by zniszczyć bazę przeciwnika broniąc jednocześnie swojej. Gra kończy się gdy jedną z baz zostanie zniszczona lub zostanie osiągnięty limit czasu, wtedy wygrywa drużyna z największą ilością punktów. Te z kolei uzyskujemy uszkadzając lub niszcząc wrogie jednostki lub budynki.
Do dyspozycji dostajemy wiekszość jednostek z Red Alert. Zachowują się one podobnie jak w oryginale i posiadają te same mocne i słabe strony.
Co ciekawe gra posiada ona oficjalne błogosławieństwo EA i jest to jedyny projekt tworzony przez fanów posiadający takie wsparcie.
- Strona gry na Moddb
- Platformy: Windows, MacOS
- Wymagania: Procesor Pentium III 500 Mhz lub porównywalny, 128 MB RAM, karta graficzna z 32MB pamięci, 900MB wolnego miejsca na dysku twardym