Prawnicy wstrzymali udostępnienie kodu źródłowego gry Doom 3
Przed udostępnieniem kodu źródłowego gry Doom 3 przez id Software to musieli mu sie przyjrzeć prawnicy. Niestety ich wnikliwy wzrok znalazł pewien problem. John Carmack pisze teraz nowy kod, który ominie przeszkody prawne związane z techniką renderowania „Carmack’s Reverse”, dzięki któremu Doom 3 zyskał swoje charakterystyczne cienie.
„Prawnicy są nadal bojaźliwi na temat patentu związanego z ‘Carmack’s Reverse’, więc napiszę trochę nowego kodu dla Doom 3” - tłumaczył na Twitterze.
“Carmack’s Reverse” to technika cieniowania wynaleziona niezależnie przez kilka osób, w tym Carmacka, lecz ostatecznie opatentowana przez Creative Labs. Co prawda id udało uzyskać się zgodę na wykorzystanie tego w Doom 3 bez płacenia Creative to prawnicy spodziewają się, że udostępnienie kodu może spowodować problemy natury prawnej. W roku 2004 roku Carmack wspominał, że jeśli nie udałoby się porozumieć z Creative to byli przygotowani na wykorzystanie dwuprzebiegowego algorytmu, który dawałby takie same rezultaty ale odbiłoby się to na wydajności. Biorąc pod uwagę jak bardzo wydajność komputerów usprawniła się od 2004 roku to takie rozwiązanie nie spowodowałoby teraz takich problemów. Chyba, że Carmack wymyślił zupełnie nowe sztuczki przez te siedem lat…