Kod źródłowy pierwszego Serious Sam udostępniony jako open source

Serious Engine

Z okazji 15 urodzin serii Serious Sam studio Croteam udostępniło kod źródłowy silnika Serious Engine v1.10, który napędzał wydany w 2001 roku Serious Sam: The First Encounter oraz sequel The Second Encounter, który pojawił się rok później. Kod dostępny jest na licencji open source.

Croteam samo przyznaje, że choć silnik nie pozwoli na stworzenie gier z fotorealistyczną grafiką, lecz wystarczy do stworzenia własnej gry lub eksperymenty gdyż kod źródłowy jest dobrze skomentowany, łatwy do modyfikacji i jest dostępnych pełno modyfikacji do gier stworzonych przez graczy. W skład zestawu, który można pobrać z serwisu GitHub, oprócz samego silnika wchodzą też narzędzia do tworzenia map, modeli, logiki gry i wiele innych przydatnych rzeczy.

Silnik został skonfigurowany tak by gra działała pod nowszymi wersjami Windows. Wersja na Linuxa jest w przygotowaniu.

Pliki kodu źródłowego można pobrać stąd: github.com/Croteam-official/Serious-Engine